Debata oksfordzka to rodzaj debaty, której zadaniem jest dyskusja opierająca się na obronie dwu sprzecznych stanowisk na wybrany temat. Ma ona na celu rozwijanie umiejętności przedstawienia swoich argumentów oraz słuchania argumentów strony przeciwnej. Z takim rodzajem debaty w dniu 14 kwietnia zmierzyli się uczniowie naszego Liceum, którzy zajęli stanowisko tzw. Propozycji. Stroną przeciwną była ekipa Zespołu Szkół, będąca tzw. Opozycją. Temat wiodący dysputy to “Klimatyczna debata o klimacie”, a teza podjęta w dyskusji sformułowana została następująco: zakaz samochodów spalinowych przyniesie więcej szkód niż korzyści dla środowiska. Strony zostały wybrane przez w drodze losowania, które odbyło się dwa dni wcześniej. Była to pierwsza takiego typu debata w Wąbrzeźnie, mimo to wszyscy jej uczestnicy wykazali się dużą odwagą i wiedzą.
Do drużyny reprezentującej naszą szkołę należeli:
Na stanowisku pierwszego mówcy Laura Grabowski z klasy 2b,
Na stanowisku drugiego mówcy Nikodem Kempa z klasy 2b,
Na stanowisku trzeciego mówcy Paweł Oskwarek z klasy 2b,
Na stanowisku czwartego mówcy Seweryn Plewa z klasy 2b.
Obecnością na tej debacie mogą także pochwalić się uczniowie grup przyrodniczych klasy 2b oraz klasy 3b, którzy byli częścią publiczności. Ze względu na formę spotkania odstąpiono od wskazania zwycięzcy, ponieważ najważniejsza była dyskusja na temat ochrony środowiska. Nad przebiegiem debaty czuwali przedstawiciele Fundacja Projekty Edukacyjne, a pomysłodawcą i organizatorem całego wydarzenia było Stowarzyszenie Młodych Gminy Płużnica. Dziękujemy bardzo za tak mile spędzony czas i mamy nadzieję, że ta debata oksfordzka była pierwszą, ale nie ostatnią.