Wymiana polsko-niemiecko-marokańska

Niedawno kilkoro uczniów naszej szkoły miało przyjemność uczestniczyć w wymianie młodzieżowej polsko-niemiecko-marokańskiej, mającej tym razem miejsce w naszym kraju. Wycieczka trwała w dniach 2-12 września. Nasza przygoda z zagranicznymi przyjaciółmi zaczęła się od wspólnej kolacji w hotelu w Wąbrzeźnie. Szybko nawiązaliśmy dobry kontakt i zintegrowaliśmy się.

Następnego dnia braliśmy udział w uroczystości 15-lecia partnerstwa Wąbrzeźna i niemieckiego miasta Syke. W dalszej kolejności odbyło się również oficjalne otwarcie wymiany. W związku ze świętowaniem współpracy zasadziliśmy dwa Drzewka Przyjaźni symbolizujące więź między młodzieżą z Polski, z Niemiec i z Maroka.

Podczas wymiany przebywaliśmy głównie w naszym mieście, oprowadzając po nim gości i lepiej się poznając. Nie zabrakło jednak odwiedzania też innych miejsc. Realizując cele edukacyjne projektu, wybraliśmy się do miejsc pamięci ofiar II wojny światowej w Łopatkach Polskich oraz w Łodzi. Na obu wyjazdach znalazł się czas na zabawę i rekreację, które przyświecały nam również podczas spacerów po toruńskiej starówce. Będąc z kolei w Wąbrzeźnie nasi goście poznali miejską bibliotekę, w której mogli wysłuchać prezentacji historycznej; nasze liceum czy obydwa kościoły katolickie. Skorzystali z oferty przystani wodnej i innych atrakcji na Podzamczu. Byli również uczestnikami Wąbrzeskiej Dziesiątki w roli widzów lub biegaczy.

Jednym z najistotniejszych elementów wymiany było poznanie innych kultur. Służyły temu nie tylko nasz kontakt ale także przygotowane przez młodzież wieczory mające na celu przedstawienie rówieśnikom swojego kraju. Każdy z nich kończył się dodatkowo zabawą taneczną.

10 dni spędzonych w gronie młodzieży z trzech krajów: Polski, Niemiec i Maroka było dla nas wszystkich świetną przygodą. Nie tylko wzbogaciliśmy swoją wiedzę kulturową, ale także zawarliśmy piękne relacje. Mamy nadzieję, że zobaczymy naszych przyjaciół za rok, podczas wizyty w Maroko.

Wpisz frazę powyżej i naciśnij ENTER. Naciśnij ESC aby anulować.