logo

A A A

Wykłady rozpoczęły się wprowadzeniem w postaci prezentacji multimedialnej, która doskonale zobrazowała globalny problem zatruwania atmosfery. Pozwoliło to zrozumieć, jakie są skutki ingerowania człowieka w środowisko, jak natura radzi sobie z obciążeniami oraz w końcu, jak zapobiegać dalszej degradacji środowiska.

Zajęcia nie kończyły się na samej teorii. Najciekawszą atrakcją zdaniem wielu uczestniczek był tzn. marsz na orientację. Polegał on na odnalezieniu określonych obiektów wokół kampusu. Zadanie wymagało od uczennic współpracy, dobrej organizacji czasu oraz orientacji w terenie. Było to o tyle ciekawe, że licealistki mogły zasmakować studenckiej codzienności „lawirowania” między poszczególnymi budynkami akademii. Oczywiście miało to też swoją merytoryczną stronę. Podczas poszukiwań spisywane były pomiary z nowoczesnych urządzeń badawczych, dotyczących stanu zanieczyszczenia powietrza.

Ostatnim punktem do zrealizowania, okazała się praca z komputerami w programie do zarządzania przestrzenią. Chodziło o zagospodarowanie fragmentu terenu tak, by nie wpływał on negatywnie na okolicę. Z pewnością zajęcia te spodobały się przyszłym geografom i uczennicom wykazującym informatyczne zacięcie.

Podsumowując wycieczka okazała się bardzo pouczająca, a jej tematyka wpisała się w zakres zainteresowań uczestniczek. Dodatkowe uatrakcyjnienie zajęciami praktycznymi oraz zabawą sprawiły, że stały się ciekawszym wspomnieniem i doświadczeniem.

Tekst: Julita Lisewska, Kinga Kamińska; fot.: Julita Lisewska